ברוכים הבאים ללב ליבו של הסמרתון. בסופו של דבר הת׳כלס של האירוע הזה הוא הרכיבה. המסלולים, הנופים,ה-flow. המשחק הבלתי נפסק שמתכנני המסלול משחקים איתי ועם הטבע: מעלייה לירידה, מסינגל לדרך נוף מדברית, מקניון גבוה וצר שמוגן מרוח או משמש לדרך מישורית ארוכה וחשופה לכל האלמנטים. אף פעם לא משעמם, כמעט אף פעם לא קל...
הצוות שלנו מאמין שב״מוצר״ הזה, אירוע אופניים מושקע ורב-יומי, הדבר הכי חשוב והכי מהותי הוא הרכיבה. וכדי לתת לכם בכל שנה אתגר חדש, טעם נוסף ולהכיר לכם תאי שטח חדשים ושונים, אנו יוצאים מגידרנו. סוללים סינגלים מדבריים בהשקעת ענק, מקבלים אישורים נדירים וחד-פעמיים למעברים סדורים בשמורות טבע פראיות, משקיעים רבות בהקפצות רוכבים ואופניים על מנת לתת לכם חוויית Point To Point מרעננת, מעבירים אותכם בין 3 (3!) מתחמי זינוק/סיום שונים ובכל אחד מהם מקימים חניון אופניים, עמדות שירות טכני ועוד.
השנה האתגר העומד בפני הצוות היה גדול במיוחד. מחד, הצורך להוסיף עוד שלב תחרותי לאירוע, ומאידך הרצון להוסיף שלב חדש לחלוטין בפארק תמנע, שיקסום במיוחד למשתתפים שכבר רכבו סמרתון בעבר. הפרולוג יתקיים באזור חדש באזור מצפה רמון - מצפה הכוכבים ומכתש רמון יוצא הדופן. Prologue, אגב, הוא מקצה דירוג קצר ומהיר שפותח תחרויות אופניים רב-יומיות, בו כל צוות מזנק לבד בהפרש דקה ונמדד לו זמן אינדיבידואלי, על פיו יקבל את בוקסת ההזנקה המתאימה בסטייג׳ הבא.
הסטייג׳ הרביעי והאחרון, שמזנק ומסיים בכפר הרוכבים באגם פארק תמנע, יתבסס ברובו על שביל אופניים חדש והיקפי הנבנה בימים אלו בפארק, ומתעתד לכלול קרוב ל-30 ק״מ של סינגלטרק משובח, ״חדש מהקופסא״.
אנו מקווים שגם השנה נצליח לייצר לכם חוויית רכיבה ייחודית ומהממת שתעמיק אצלכם את אהבת המדבר והסינגלים שלו!

חשוב! תיאורי המסלולים, המרחקים והגבהים אינם סופיים. כל מסלולי הסטייג׳ים עדיין בשלבי אישור מול הרשויות השונות, ולכן עשויים להשתנות בהמשך. עם סגירתם הסופית נעלה לאתר את הנתונים המדויקים, גרפי גבהים ועוד. ט.ל.ח.
 

פרולוג - רביעי 13.2.2019 - מעגלי ממצפה רמון
18 ק״מ  //  264 מטרים טיפוס וירידה

זינוק מרובע ״דרכי הבשמים״ במצפה רמון לכיוון צפון, על דרך כורכר מהירה שתוביל אותנו ליובלים העליונים של נחל צין. רכיבה על דרכי כורכר מהירות ב״טוסקנה המדברית״, אחד מהטרוארים הייחודיים של תעשיית היין בישראל: כרמים מלבלבים באמצע המדבר, הנטועים על טראסות עתיקות בנות 2,000 שנים, מהתקופה בה הנגב היה בשיא פריחתו. נעבור את כרם יקב נענע, ונטעם לראשונה מהסינגלים החבויים של מצפה רמון, שיובילו אותנו לאורך השלוחות סביב חוות האלפקות, עד לשפת מצוק מכתש רמון ממנו נגלה נוף מטריף וייחודי. נוף זה ילווה אותנו לכיוון הר גמל, לאורך טיילת המכתש, דרך חאן "חץ בשקט" ואל מתחם הסיום החגיגי ברובע דרכי הבשמים.

סטייג׳ 1 - חמישי 14.2.2019 - יטבתה לנאות סמדר
76 ק"מ  //  1,300 מ׳ טיפוס  //  973 מ' ירידה

הסטייג׳ המלא הראשון של מהדורת 2019 הוא סטייג׳ מלא, עבה ועוצר נשימה ביופיו. הוא מכיל כמות סינגלים ומקטעי רכיבה חדשים כה גדולה, שהובילה להתלבטות האם הוא ראוי לתואר ״סטייג׳ המלכה״ של האירוע. לבסוף החלטנו שנעניק לו את תואר ה-King Stage בלבד... devil
זינוק מתגלגל דרומה מקיבוץ יטבתה אל החצייה התת-קרקעית של כביש 90. נתחבר לציר הנפט בפניית פרסה, ומיד אחריה עלייה קצרה וכואבת לפתיחת הרגלים, לפני הדבר האמיתי - הטיפוס ב"מעלה שחרות". 9 ק"מ שככל שמתקדמים בהם נפתחים הריאות, הרגליים והנופים המרהיבים של בקעת הערבה שהולכת ומתרחקת. מראש המעלה נצא לקטע מהיר וזורם על סינגל שביל ישראל לאופניים לכיוון נחל זוגן ובקעת עובדה. קטע קישור קצר על דרך ג'יפים לכיוון היישוב ״שחרות״, המתובל בטיפוס Hike a Bike קצר ואתגרי יחזיר אותנו אל אחד המקטעים היפים ביותר של השביל. השנה נרכב לראשונה את סינגל צוקי שיירות וחולות כסוי בכיוון הפוך לכל מהדורות העבר, כך שתיחשפו לנופים, עליות וירידות שטרם חוויתם. לאחר חציית הדיונות נפנה מזרחה לכיוון המצוק ונרד את הירידה המשמעותית של היום (איבוד גובה של כ-250 מ׳ על קצת יותר מ-5 ק״מ), ירידה מהירה על ציר הנפט שתוביל אותנו אל כביש 40. לאחר חציית הכביש וקטע קישור מהיר וקצר נקבל את "הסוכריה" של הסטייג', אשר תבדוק את חוסנו הפיזי והמנטלי של כל רוכב: מעלה קטורה. שביל רכיבה חצוב בלב ההר, שנסלל במיוחד עבור רוכבים וצובר 170 מטרים לאורך קצת יותר מקילומטר. הו, מאמא... בסיום המעלה נשחרר לחץ בסינגל מהיר וזורם, וממנו נמשיך מספר קילומטרים מהירים ושטוחים אל מתחם הסיום המפנק בקיבוץ נאות סמדר.

סטייג׳ 2 - שישי 15.2.2019 - נאות סמדר לפארק תמנע
83 ק״מ  //  1,140 מ׳ טיפוס  //  1,360 מ׳ ירידה

זהו ה-Queen Stage של סמרתון 2019 עם קרוב ל-50% סינגלים מכלל הסטייג׳! הזינוק המתגלגל מנאות סמדר יפזר את טור הרוכבים לאורך מישור מדומה על ״ציר החשמל״ לכיוון הר עיט, משם נחבור לשביל ישראל לאופניים דרך נחל איה, אך הפעם נרכב בכיוון הקלאסי, ההפוך לסטייג׳ 1, דרך הסוויצ׳בקים (בעלייה...) של דיונות כסוי וצוקי שיירות, בואכה "חאן שחרות". משם נטוס שוב את סינגל הזוגן אל עבר בקעת עובדה, ולאחר קטע ארוך של זרימה נכנס לקטע המתיש של הסטייג׳, כ-15 ק"מ של רצף דרכי ג׳יפים וכורכר בסימן עלייה, עם תיבולים מאתגרים מנטלית של מקטעי "קורדרוי" ודשדש לאורך נחל מלחן ונחל מתק. בסיום מקטע העבודה הזה פיצוי מתוק בדמות סינגל הר ברך, שמטפס בנופים מהממים אל עבר הנקודה הגבוהה ביותר של הסטייג׳ בגובה 800 מטרים מעל פני הים. מפה אפשר רק לרדת! נטוס בסינגלים זורמים כשפארק תמנע מתחתינו והרי אדום מולנו אל הירידה המהירה של מעלה סיירים, נחבור לנחל רחם וניכנס לפארק תמנע מדרום, דרך אתר נמרה, עד לסיום חגיגי בכפר הרוכבים סביב אגם תמנע.

סטייג' 3 – שבת 16.2.2019 – מעגלי פארק תמנע
* תיאור ונתונים מדויקים לסטייג׳ זה יעלו לאתר במהלך ינואר 2019, עם השלמת הסינגלטרק החדש של פארק תמנע. אורך הסטייג' המתוכנן 55-60 ק״מ, עם 700-800 מ׳ של טיפוס וירידה

זינוק מתגלגל מכפר הרוכבים יוביל אותנו לשער הנמרה ואל הטיפוס הראשון של היום אל אוכף באר אורה, משם נתחיל להצפין ונגיע מפוזרים אל עבר הטיפוס האתגרי של היום על הר חכליל. נחזור לפארק תמנע, נחצה שוב את כפר הרוכבים, ונתחבר לסינגל עמודי שלמה שיוביל אותנו אל הסינגל החדש של פארק תמנע, שנבנה בימים אלו במיוחד עבור מהדורת סמרתון 2019. כל מילה שתיכתב פה תעשה עוול עם הסינגל המדהים הזה!!! עד סיומו אנחנו מנועים מלתאר את החוויה, אבל הנה כמה תמונות שיעוררו לכם את בלוטות החשק והאדרנל בהמשך.